سلامت

آیا می توان از شکر سردرد گرفت؟

آیا می توان از شکر سردرد گرفت؟

 

تغییر سریع سطح گلوکز خون خوردن قند زیاد یا کم گاهی اوقات می تواند باعث سردرد شود.

سردرد می‌تواند از آزاردهنده تا ناتوان‌کننده متغیر باشد، بنابراین درک عواملی که باعث ایجاد آن‌ها می‌شود ممکن است به فرد کمک کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود بخشد.

سطح قند خون و تغییرات هورمونی هم می تواند در ایجاد سردرد نقش داشته باشد و هم قند می تواند بر هر دوی آنها تأثیر بگذارد.

 

<. figure class=”css-yhe8zq”>< منبع srcset=”//i0.wp. com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/06/GettyImages-1044456726_header-1024×575.jpg?w=1575 750w” media=”(min-width: 1190p) srcset=”//i0.wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/06/GettyImages-1044456726_header-1024×575.jpg?w=1575 750w” media=”(min width: 990px)”/>young girls eating ice cream where the sugar may give them headachesاشتراک گذاری در پینترست

شخص ممکن است در اثر تغییر سریع دچار سردرد شود سطح گلوکز خون.

قند زیاد و کم می تواند باعث سردرد شود.

مصرف بیش از حد قند یا کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند منجر به افزایش سطح قند خون یا هیپرگلیسمی شود. مصرف کربوهیدرات بسیار کم می تواند باعث کاهش سطح قند خون شود یا هیپوگلیسمی.

وقتی مردم در مورد “خماری قند” یا “سقوط قند” صحبت می کنند، سطح گلوکز خون اغلب دلیل اصلی است.

پایین بودن آن. قند خونمی تواند منجر به طیف وسیعی از علائم، از جمله سردرد و درد عضلانی شود. افرادی که انسولین مصرف می کنند، در معرض خطر بالاتری برای داشتن سطح قند خون پایین هستند.

قند خون بالا می‌تواند بر افرادی تأثیر بگذارد که بیش از حد قند مصرف می‌کنند، مقاومت به انسولین، یا دیابت دارید.

تغییرات در خون سطح قندممکن است زمانی رخ دهد که فرد مقدار زیادی شکر را در یک زمان مصرف کند و سپس برای مدتی قند نداشته باشد. این می تواند منجر به “سقوط قند” شود که می تواند باعث سردرد شود.

قند در حد اعتدال نباید باعث ایجاد سردرد در فرد شود، اما مصرف زیاد یا کم قند می تواند منجر به تغییر ناگهانی شود. در سطح گلوکز خون برخی از مردم به این حالت خماری قند می گویند.

 

 

وقتی یک فرد مبتلا به دیابت است، بدن او قادر به تنظیم سطح قند خون خود به طور طبیعی نیست. آنها نیاز به استفاده از دارو، رژیم غذایی یا سایر راهکارهای سبک زندگی برای مدیریت سطح قند خون خود دارند.

اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، سطح گلوکز خون می تواند خیلی بالا یا خیلی پایین بیاید که منجر به سردرد و سایر علائم می شود.

بدون مدیریت موثر، دیابت می تواند به بدن آسیب برساند. عروق و اعصاب. این می تواند گردش خون در مغز را تغییر دهد و خطر سردرد را افزایش دهد.

آسیب رگ های خونی همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی را که باعث سردرد می شوند، افزایش دهد. سردرد ناگهانی و شدید ممکن است به دلیل سکته مغزی باشد. یا یک آنوریسم داخل جمجمه پاره شده.

 

بر اساس اعتماد میگرن.

خوردن غذاهای شیرین می تواند باعث شود بدن انسولین اضافی تولید و آزاد کند. این منجر به سقوط قند و کاهش سطح قند خون می شود. سطوح پایین گلوکز می تواند باعث ایجاد میگرن در برخی افراد شود.

اما ارتباط دقیق بین میگرن و قند نامشخص است.

در سال 2020، دانشمندان یک منبع مطالعه که سطح گلوکز خون را در 31 فرد مبتلا به میگرن اندازه گیری کرد. آنها دریافتند که سطوح در شروع یک قسمت بالاتر بود، اما در طول زمان بین قسمت ها کاهش یافت. تحقیقات بیشتری برای یافتن علت این اتفاق مورد نیاز است.

بر اساس یک منبع تجزیه و تحلیل.

محرک های میگرن در بین افراد متفاوت است، اما ثبت سابقه زمان و نحوه بروز میگرن می تواند به تعیین اینکه آیا قند یک محرک است یا خیر کمک کند.

 

< span/>

قند می‌تواند عادت‌ساز باشد. ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در فعالیت مغز شود، مشابه آنچه دانشمندان با داروهای اعتیادآور مرتبط می‌دانند.

خوردن قند کمتر از حد معمول نیز می‌تواند باعث سردرد «ترک قند» شود. به عنوان مثال، این ممکن است در اولین روز از یک رژیم غذایی جدید یا پس از کاهش مصرف آب نبات یا نوشابه های قندی اتفاق بیفتد.

یک مطالعه در سال 2016 اشاره کرد که وقتی در معرض سطوح بالای ساکارز (نوعی قند) قرار می گیرد، مغز دوپامین بیشتری تولید می کند. همان مطالعه اشاره کرد که در موش‌های با ترک ساکارز، سطح دوپامین کاهش می‌یابد.

دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که نقش اساسی در لذت، انگیزه و خلق و خو ایفا می کند. دوپامین همچنین ممکن است پیوندهایی به اعتیاد داشته باشد.

وقتی افراد به طور ناگهانی مصرف قند را متوقف می کنند، مغز آنها ممکن است به حالت انصراف بروید، که احتمالاً به سردرد میگرنی کمک می کند. کاهش تدریجی مصرف قند ممکن است این علائم را کاهش دهد.

 

افراد می توانند سردردهای خفیف تا متوسط ​​را با بیش از حد درمان کنند. داروهای مسکن و استراحت بدون نسخه (OTC).

اما، اگر فردی سردردهای مداوم را تجربه کرد، باید به پزشک مراجعه کند. این می تواند نشان دهنده مشکل در سطح قند خون یا سایر مسائل باشد.

برای جلوگیری از سردرد قندی، افراد می‌توانند این موارد را امتحان کنند:

  • خوردن وعده‌های غذایی منظم و مغذی
  • فرآوری نشده، کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند میوه‌ها ، سبزیجات و غلات کامل
  • پیروی از دستورات پزشک برای مدیریت دیابت
  • ورزش منظم
  • محدود کردن نوشابه های شیرین، آب نبات ها و سایر غذاهای حاوی شکر اضافه شده

سایر راه های پیشگیری از سردرد عبارتند از:

  • هیدراته ماندن. نوشیدن مقدار زیادی آب از کم آبی جلوگیری می کند، که می تواند دلیلی باشد از سردرد
  • خواب کافی. خواب زیاد یا کم می تواند منجر به سردرد شود.
  • مدیریت استرس: یوگا، تمدد اعصاب و سایر اشکال ورزش ممکن است کمک کننده باشد.
  • نگهداری گزارش. ثبت سردرد و علل احتمالی آن می تواند به فرد کمک کند تا محرک ها را شناسایی کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد سردرد دارند. هرکسی که سردرد مداوم دارد می تواند برای مشاوره با پزشک خود صحبت کند.

یک پزشک می‌تواند با فرد کار کند تا بفهمد چه چیزی باعث سردرد می‌شود و برای مدیریت آن برنامه‌ریزی کند.

 

برای اکثر مردم، مصرف متوسط ​​شکر بی خطر است. سردردهای قندی اغلب ناشی از تغییرات ناگهانی در سطح قند خون است. آنها بیشتر بر افراد مبتلا به دیابت تأثیر می گذارند.

افراد اغلب می توانند سردرد را با مسکن های OTC درمان کنند، اما هرکسی که نگران سردردهای مزمن یا عود کننده است، باید با پزشک صحبت کند.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا